Poliția Locală este structura specializată care asigură un climat de ordine și siguranță publică îndeplinindu-și misiunea în mod transparent, calitativ și cu responsabilitate.
Polițiștii locali își desfășoară activitatea conform prevederilor conferite de Legea nr.155/2010 a poliţiei locale ataât pe linia ordinii şi liniştii publice, a circulaţiei pe drumurile publice cât și a disciplinei în construcţii şi al afişajului stradal, a protecţiei mediului și prevenirea activitatilor comerciale ilicite
Structura care asigură disciplina în construcţii, respectarea legii 50/1991 precum și a normelor legale privind afișajul publictare în anul 2022, până în prezent a efectuat peste 1900 controale pe șantierele de lucru în care se executau lucrări de construcții sau spargere a carosabilului, a aleilor pietonale sau a celor din parcuri, etc. pentru identificarea persoanelor care nu respectă autorizația de executare a lucrării de construire, reparație sau demolare.
Polițiștii locali la fața locului au verificat legalitatea executării lucrărilor, existența Autorizației de Construire (A.C), documentația pentru executarea tipului de lucrare, a condițiilor avizate și durata de execuție a lucrării, existența plaselor de protecție unde situația a impus acest lucru, a panoului de identificarea lucrării, împrejmuiri și executarea lucrărilor conform A.C. Pentru nereguli indentificate în teren s-au aplicat 137 sancțiuni contravenționale conform prevederilor Legii 50/1991 (633.000 lei).
Totodată conform prevederilor Legii nr 185 /2013, privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate au verificat și inventariat 83 panouri publicitare.
Polițiștii locali au executate și control în domeniul calității construcțiilor în baza Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei Mixte de Control, astfel că au evaluat imobile de pe raza muncipiului Turda, identificând până în prezent 110 imobile degradate care sunt se încadrează criteriilor și normelor stabilite de prevederile HCL375/2017 pentru aprobarea Procedurii cadru de incadrare a clădirilor și terenurilor intravilane din municipiul Turda, în categoria celor neîngrijite, a criteriilor și normelor metodologice de aplicare a acesteia, a Regulamentului de organizare si funcționare a Comisiei mixte de Control.
Vă informăm că polițiștii locali la un control pe linia diciplinei în construcții în teren, pot solicita prersoanelor fizice sau juridice după caz următoarele documente:
- Titlul de deținere a imobilului/apartamnet/spațiu comercial etc. relevee, unde se execută sau s-a exacutat lucrarea
- Autorizația de construire/desființare și documentația ce a stat la baza emiterii acesteia (certificat de urbanism, avize și acorduri socicitate prin certificatul de urbanism, proiectul vizat pentru expertize, etc)
- Anunț de începere lucrări
- Proces verbal de receptie la terminarea lucrarii
- Registrul unic de control
- Actele de identitate
- Certificat de înregistrare firmă, delegație/împuternicire
- Contracte execuție lucrari
- Orice alte acte relevante
Poliția Locală Turda vă sta la dispoziție în limita atribuțiilor legale.
Director executiv,
Moldovan VALER